beursnieuws

Interior Days op Trade Mart Brussels

Voor de detailhandelaar uit de 'Kitchen & Dinner' branche is er dit najaar slechts één adres: Trade Mart Brussels. De allerhipste trends, de meest innovatieve ontwikkelingen of de leukste hebbedingetjes, die ontdek je tijdens de Interior Days op Trade Mart Brussels.


Interior Days op Trade Mart Brussels




Trade Mart Brussels is 'thé place to be' voor al wie professioneel in de interieurbranche (of de mode-industrie) werkzaam is. Het platform bestaat 35 jaar en telt vandaag zo'n 550 exposanten. Elk seizoen stellen de exposanten uit de Interior afdeling er hun nieuwigheden voor aan de professionele inkopers uit de branche tijdens de Interior Days. Dit gebeurt voor de najaarscollecties al heel binnenkort, tijdens het laatste weekend van augustus (29, 30 en 31/08) en vervolgens midden september (12, 13 en 14/09).

Victoria Garcia*, Ilse Van Campenhout** en Carine Grenson*** van Trade Mart Brussels vormen een dynamisch trio, die ons meer informatie over Trade Mart Brussels en de Interior Days toelichten.

Trade Mart Brussels mag een groot succes genoemd worden, met 550 aanwezige exposanten, die 2400 merken vertegenwoordigen. Waaraan valt dit succes volgens u te danken?
Ilse Van Campenhout - Trade Mart Brussels is een permanent handelsplatform op een strategische ligging, centraal in België, voor professionelen uit de mode én de binnenhuisinrichting. Wij vormen een bron van inspiratie voor de bezoeker en de exposant.

Op Trade Mart worden niet enkel de trends en nieuwigheden getoond, maar ook uitgewisseld. De afgelopen jaren is de markt immers grondig veranderd en is er een synergie tussen de verschillende sectoren opgetreden: winkeliers beperken zich niet langer tot de verkoop van juwelen of kleding of handtassen, ze gaan verschillende zaken dooréén gaan verkopen. Door de unieke verzameling van de verschillende sectoren in Trade Mart Brussels vind je ook deze synergie hier terug, wat het voor een handelaar natuurlijk erg interessant maakt.

Victoria Garcia - En dat alles onder één dak. Bovendien moet je weten dat de deelname aan een tijdelijke beurs heel erg duur is, en daarnaast ook nog eens erg veel tijd en organisatie vergt. Een permanente showroom in Trade Mart Brussels is in verhouding veel voordeliger en ook niet in tijd beperkt. Je kan hier dus het volledige jaar door langskomen: lukt het voor een bezoeker bijvoorbeeld niet om de exposanten tijdens de inkoopevenementen te bezoeken, door persoonlijke redenen, of door onvoorziene omstandigheden, dan vormt dit helemaal geen probleem.

Hebt u er een idee van hoeveel percent van het professionele publiek uit de aanwezige branches regelmatig een bezoek brengen aan Trade Mart Brussels?
Victoria Garcia - Daarvoor moeten we een onderscheid gaan maken tussen de sectoren. Fashion en Interior zijn opgesplitst in meerdere subsectoren, zoals geschenkartikelen, lederwaren, meubelen, schoenen, huishoudartikelen, gedekte tafel, ... . Veralgemenen kunnen we niet, maar in het segment 'Kitchen & Dining' kunnen we toch wel stellen dat zo'n 80% van de markt ons hier weet te vinden. Ook nieuwe winkeliers, starters met andere woorden, vinden al gauw de weg naar Trade Mart Brussels.

Wat valt er tijdens de Interior Days op Trade Mart Brussels zoal te beleven? Waarom moet een detailhandelaar zeker een bezoekje brengen aan Trade mart Mart Brussels?
Carine Grenson - Tijdens de Interior Days worden detailhandelaars, interieurarchitecten, stylisten, kortom al wie professioneel bezig is in de interieurbranche, uitgenodigd om, zoals hierboven vermeld, de nieuwe najaarscollecties te ontdekken. Voor een detailhandelaar is het interessant om hierheen te komen, omdat je ineens een groot aantal merken kunt bezoeken, zonder daarvoor gans België door te moeten reizen.

Worden er hieraan acties gekoppeld, door de exposanten of door Trade Mart Brussels?
Carine Grenson- Wij verwachten het ganse jaar door zin voor initiatief van onze exposanten, al nemen wij natuurlijk ook heel wat belangrijke initiatieven. Zo zorgen wij tijdens de Interior Days voor een gedrukte uitnodiging, die de exposanten naar hun eigen klanten kunnen sturen, en die ook wij digitaal naar onze contacten doorsturen. Wij hebben voor dit najaar ook een actie op poten gezet, waaraan 15 exposanten (Alessi, Anbel, Classe 1, Clayre & Eef, Demeyere, Ghecom, Gimalek, Karena International, KitchenAid, Konijn, Le Creuset-Screwpull, Mastrad, Peugeot, Villeroy & Boch en WMF Belgium) hebben deelgenomen. Bezoekers die bij deze exposanten aankopen, maken kans op een gastronomische waardebon ter waarde van 500 euro. Het enige wat ze hiervoor moeten doen is een deelnameformulier invullen. In totaal zullen er zes winnaars worden beloond, elke dag maakt er dus één iemand kans op deze mooie prijs.

In het najaar gaat Trade Mart Brussels van start met de Trade Mart Academy. Wat is dit precies?
Carine Grenson - We hebben bij onze bezoekers gepeild of er nood is aan bijkomende vorming en hoe Trade Mart Brussels daarin een rol kan spelen. Wij willen onze bezoekers extra ondersteuning bieden en dit kan zowel op theoretisch als op praktisch vlak. Zo kwamen er tal van onderwerpen uit de bus waarvoor toch interesse blijkt: een infosessie rond etalage- en winkelinrichting, een workshop over geschenkverpakkingen, tips & tricks om de veiligheid in de zaak te verbeteren...

Een eerste thema ligt al vast. In partnership met Unizo organiseren we in oktober een programmareeks van 3 infosessies met als thema “De oplossing van uw eindeloopbaan-puzzel : doelgerichte toekomst- en pensioenplanning.” In de toekomst plannen we een 4-tal sessies per jaar.

Wie meer informatie wenst over Trade Mart Brussels, en/of de Interior Days, kan die terugvinden op de website van Trade Mart Brussels.

*Victoria Garcia - Account Manager op Trade Mart Brussels
**Ilse Van Campenhout - Verantwoordelijke Communicatie op Trade Mart Brussels
***Carine Grenson - Verantwoordelijke Events op Trade Mart Brussels

Meer nieuwigheden:
pepermolens
Gepubliceerd op : 19 juni 2010 Bron : © cuizine.be
print e-mail
nieuwsbrief
nieuws

select distinct a.id from categories c right join ez_artikels_cat ac on ac.scat_id=c.ID left join ez_artikels a on a.id=ac.artikel_id where c.active_cz=1 and a.type in (2) and a.active=1 and a.datum_online<=curdate() and a.hcatid=905 and a.id not in (5087)

select distinct a.id, a.title, a.title_fr, a.hcatid, a.content, a.content_fr, a.content_short, a.content_short_fr, a.fotonaam, year(a.created)-2000 jaarcode, a.type, a.datum_online, a.main_image from categories c right join ez_artikels_cat ac on ac.scat_id=c.ID left join ez_artikels a on a.id=ac.artikel_id where c.active_cz=1 and a.type in (2) and a.active=1 and a.datum_online<=curdate() and a.hcatid=905 and a.id not in (5087) order by a.datum_online desc, a.created desc

cuizine.be
beursnieuws
cuizine.be
beursnieuws
cuizine.be
beursnieuws
cuizine.be
beursnieuws
cuizine.be
beursnieuws
cuizine.be
MAAK UW KEUZE IN KITCHEN :