sectornieuws

Electrolux: nieuw merk huishoudtoestellen ziet het licht in maart 2005.

De Electrolux groep lanceert in maart 2005 het merk Electrolux in België. Het nieuwe merk positioneert zich qua prijs tussen AEG-Electrolux en Zanussi, de andere merken van de groep. Met de drie merken dekt Electrolux de hele markt af.


Electrolux: nieuw merk huishoudtoestellen ziet het licht in maart 2005.




Electrolux biedt eenvoudige huishoudtoestellen aan die uitblinken in essentie. Het merk mikt op mensen die de huishoudelijke taken tot een minimum willen beperken, en eenvoudige huishoudelijke apparaten wensen met de nodige technische snufjes. De toestellen zijn ergonomisch en makkelijk te gebruiken.

Complementaire merken
De Electrolux groep voorziet elk merk van een unieke identiteit door er een apart design, prijsniveau, productengamma, communicatieplan en een goed afgelijnd clientèle voor te bedenken.

Het tweede merk van de Electrolux-groep, AEG-Electrolux, richt zich tot de liefhebbers van geavanceerde techniek. De dubbele benaming vindt men al terug op de apparaten van AEG-Electrolux. Het derde merk Zanussi verleidt dan weer die gebruikers die een degelijk apparaat zonder franjes tegen de beste prijs willen kopen.


Slogan

De slogan van Electrolux - Electrolux makes life a little easier - staat voor de levensfilosofie die de producten van het merk Electrolux karakteriseren.
De Electrolux groep deed grondig onderzoek naar de wensen van de gebruikers. Zo kon ze innoverende apparaten ontwerpen zoals bijvoorbeeld de vaatwasmachine met venster, of een wasmachine die niet alleen het beste wasprogramma opgeeft maar ook het einduur van de was berekent.

Zelfde ingesteldheid voor de handelaar
Ook de handelaar zal profiteren van de nieuwe politiek van Electrolux. De producten van het Electrolux merk zijn eenvoudig; ze behoeven relatief weinig uitleg. Electrolux voert ook een transparante en aantrekkelijke prijspolitiek. Met een prijs vastgelegd op index 100, zelfs in het hart van de markt, hoeft de verkoper geen lange discussies over de verkoopprijs te voeren.

Afdekking markt
Met zijn drie merken biedt de groep Electrolux een compleet assortiment dat de hele markt afdekt. Op dit moment nemen de merken AEG-Electrolux en Zanussi samen reeds een kwart van de markt in. Deze leiderspositie laat een serene lancering toe van het merk Electrolux onder de beste omstandigheden.

Het communicatieplan beoogt vooral ‘traffic’ naar de verkooppunten. Opvallend promomateriaal op de verkooppunten, televisiespots en advertenties zullen de nodige visibiliteit opleveren. Verder is er de organisatie van gerichte promotie-acties zoals de ‘Easy days weekends’.

Gepubliceerd op : 5 februari 2005 Bron : © cuizine.be
print e-mail
nieuwsbrief
nieuws

select distinct a.id from categories c right join ez_artikels_cat ac on ac.scat_id=c.ID left join ez_artikels a on a.id=ac.artikel_id where c.active_cz=1 and a.type in (4) and a.active=1 and a.datum_online<=curdate() and a.hcatid=2 and a.id not in (1867)

select distinct a.id, a.title, a.title_fr, a.hcatid, a.content, a.content_fr, a.content_short, a.content_short_fr, a.fotonaam, year(a.created)-2000 jaarcode, a.type, a.datum_online, a.main_image from categories c right join ez_artikels_cat ac on ac.scat_id=c.ID left join ez_artikels a on a.id=ac.artikel_id where c.active_cz=1 and a.type in (4) and a.active=1 and a.datum_online<=curdate() and a.hcatid=2 and a.id not in (1867) order by a.datum_online desc, a.created desc

cuizine.be
sectornieuws
cuizine.be
sectornieuws
cuizine.be
sectornieuws
cuizine.be
sectornieuws
cuizine.be
sectornieuws
cuizine.be
  • Click System
    Het Click System is een door FRITEL gepatenteerd systeem met zowel een technisch als een esthetisch voordeel. Technisch kan middels dit systeem een Koude Zone friteuse perfect afgedicht worden, zodat er geen vuil meer aan...
meer...
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
MAAK UW KEUZE IN HUISHOUDELEKTRO :